Puii din China

Până acum am primit n-şpe mii de mail-uri despre acelaşi subiect: puii din China.
Probabil că şi tu ai aflat cum se colectează puii morţi, cum sunt azvârliţi pentru depozitare într-o curte, apoi sunt cufundaţi în apa fiartă într-un cazan ruginit, jupuiţi, decontaminaţi cu substanţe chimice iar la final vopsiţi cu diverşi coloranţi ca să arate bine în rafturile magazinelor. Toată povestea este exemplificată şi cu poze pentru credibilitate!
Mail-ul cu puii din China conţine şi sfaturi utile, evident: "Pentru a vă păstra sănătatea dumneavoastră, evitaţi toate produsele alimentare importate din China"!!!
Şi acum întrebare retorică: Cât trebuie să fi de bătut în cap să cumperi altceva decât, poate, orez produs în China?
Hai să fim serioşi. Nu zic că tot ce e din China e de proastă spre foarte proastă calitate, dar cele mai multe chestii aşa sunt.
Toţi am avut măcar un produs chinezesc la/pe noi. Ne-am convins (sau măcar aşa ar fi trebuit) de calitatea sa, deci ar trebui să fim chiar sinucigaşi să mai cumpărăm şi produse alimentare din aceeaşi ţară.
Dar să ne întoarcem la mail-ul care înconjoară lumea.
Finalul lui are ceva mai multă logică, părerea mea:
În zilele noastre, chinezii ştiu că consumatorii nu prefera produsele "Made in China", aşa că nu mai indică lizibil ţara de provenienţă a produselor.
Cum poţi diferenţia produsele pe care le cumperi? Care sunt făcute în SUA, Filipine, Taiwan sau China?
Primele 3 cifre din codul de bare al unui produs indică ţara de unde provine.

Exemplele
Toate codurile care încep cu: 690, 691, 692 - 695 sunt din China; codul 471 = fabricat în Taiwan.

Alte coduri:
00 - 13: SUA şi Canada
30 - 37: Franţa
40 - 44: Germania
480-489: Filipine
49: Japonia
50: Marea Britanie
57: Danemarca
628: Arabia Saudită
629: Emiratele Arabe Unite
64: Finlanda
740-745: America Centrală
76: Elveţia şi Liechtenstein

Cam asta ar fi cu atenţionarea.
Dacă încă n-ai primit mail-ul şi vrei să te oripilezi din cauza unor poze hidoase, dă-mi un buzz! :))
7 Responses
  1. Vampirul Says:

    Bleah bleah bleah .. fac bube dulci pe ficat ... che schifo ...


  2. Teo Says:

    @Vampirul
    Eu am ajuns imună la câte mail-uri pe acelaşi subiect am primit! Nu vrei să-ţi trimit toate pozele cu puii? :))


  3. Vampirul Says:

    Nu nu nu bleah bleah .... eu pap doar piept de pui romanesc ... chiar nu vreau sa bubui amu o hepatita ...


  4. Teo Says:

    @Vampirul
    pui sau puicuţe?


  5. Vampirul Says:

    Puicuţe evident ... :D. Oare nevasta-mea citeste blogul asta? Hmmm ... o sa vad cand merg acasa daca mananc la cantina sociala si dorm pe preshul de la usa. :D


  6. Teo Says:

    @Vampirul
    :)) aştept veşti!


  7. Lucian Ancu Says:

    http://www.youtube.com/watch?v=PCBtkVSk3OU


toateBlogurile.ro