Caut un motiv

După ziua de ieri, 22 noiembrie 2009 - ziua alegerilor prezidenţiale, am ajuns să caut un motiv - un motiv serios pentru care să-mi mai cresc copiii în România.
Ziua mi-am petrecut-o mai mult în pat din cauza răcelii, dar între televizor şi telefon.
M-am îngrozit ce am văzut şi ce am auzit!
Vei spune că televizorul exagerează şi dezinformează - ştiu, am lucrat puţin în domeniu şi am aflat câte ceva despre cine, ce, unde, când...
Dar, chiar şi aşa, am început să văd prea multe nuanţe de gri în faţa ochilor.
Mă întreb cât îşi vor mai fura românii singuri căciula? Ştie cineva? Nicio estimare?
Am fost şi la vot, cu speranţe (dar nu prea mari) pentru cel pe care l-am votat. Dezamăgirea cea mare nu vine din faptul că nu a prins turul doi.
Amărăciunea, scârba, lehamitea (spune-i cum vrei) vin din felul de a fi şi a gândi al multor români, evident, nu al celor cu coloană vertebrală.
Unii s-au lăsat cumpăraţi cu 20 - 30 de lei! Cât trebuie să fii de jalnic să te rişti pentru 20 de lei? Rişti să stai la coadă câte 4-5 ceasuri ca să ajungi să-ţi dai votul tău cumpărat (cum s-a întâmplat cu sutele de votanţi din Gara de Nord din Bucureşti şi nu numai) şi rişti dosar penal şi poate puşcărie. De integritate morală nu mai poate fi vorba în asemenea cazuri.
Pe de altă parte, cum rămâne cu banii?
Au primit bani din partea celor care, la rândul lor, nu le-au dat banii cuveniţi în mod normal (burse, salarii, pensii, subvenţii, etc.) sau le-au luat muuuult mai mulţi bani (impozite, taxe, etc.). Şi uite aşa şi-au furat iarăşi căciula.
Ce motiv bun aş mai putea avea să-mi cresc copiii între asemenea oameni?
5 Responses
  1. Ralux Says:

    Hello! Nu stiu dc te miri. Crezi ca exista vreo diferenta intre mita de 20 de lei sau aia de 500? Sau intre cei 20 de lei sau o galeata portocalie, o sticla cu vin, paturi sau oricare alt obiect? Nu mi se pare corect sa-i caracterizezi pe cei ce au luat mita, sub orice forma ar fi fost ea, drept 'jalnici'. Nu sunt jalnici, sunt saraci, disperati, amarati etc. Orice le-ai da unor oameni necajiti (care nu au avut sansa si norocul de la viata de a se naste intr-o familie cu venituri cel putin modeste, care nu au putut urma o scoala, care nu stiu si nu inteleg si nici nu pot intelege si judeca scena politica ).. e bine primit! Nu sunt ei de condamnat!!! Si inca ceva - astfel de magarii se fac la absolut orice tip de vot. Ca e la locale, la parlamentare, la presedintie etc. Si de catre toate partidele politice. De data aceasta media s-a trezit si a fost cu ochii pe acest fenomen. Atata tot. La nivel de Fagaras.. anul trecut, la alegerile locale, cate magarii au fost? Incepand de la confiscarea buletinelor de vot oamenilor din Combinat, carnea de porc oferita celor din Galati, un anumit trust media care tinea contracandidatul actualului primar la usa televiziunii, refuzand-i sistematic dreptul de a interveni in 'dezbaterile' politice. Campania mincinoasa, execrabila care s-a dus doar la nivelul municipiului nostru amarat, anul trecut.. m-a convins ca politicienii este egali cu animalele. Asa ca sa nu ii aratam cu degetul pe amaratii care iau 20 de lei si poate ca nici nu stiu sa citeasca numele candidatilor, pentru a pune stampila acolo 'unde trebuie'! Parerea mea!


  2. Teo Says:

    @Ralux
    Ba da, Raluca, sunt jalnici. Sunt jalnici în comparaţie cu alţii, la fel de "ghinionişti" în viaţă, care nu se comportă la fel. Din păcate, ultimii sunt puţini, dar ştiu să ţină fruntea sus - poate din mândrie, poate din respect faţă de sine, poate din cauza experienţelor trecute.
    Săraci, disperaţi şi amărâţi au existat şi vor exista, lichele politice la fel, dar asta nu înseamnă că trebuie să ne resemnăm în starea asta de fatalism.


  3. Anonim Says:

    Da, de acord cu tine! Nu sunt toti la fel, dar cei mai multi se afla in situatia de a se bucura de orice firimitura le arunci. Si Nu! Eu nu sunt resemnata si nu privesc degajata acest fenomen al alegerilor, dar pur si simplu nu mai mai mira nimic, nu ma mai socheaza absolut nimic. Nici sa ma razvratesc nu mai am puterea. De ce as face-o? Schimb eu sau altii cu mine ceva? NU.. in veci pururi!Saracii pot refuza un kilogram de carne, cand stiu ca nu au ce pune pe masa in urmatoarele doua saptamani, pana la alocatia de stat a copiilor? Mai pot avea demnitate batranii care au fost aruncati in strada si dorm in statiile de gara? Bine ca au demnitate cei cu carte, cei civilizati, care accepta sa fie plimbati, in grupuri organizate, pe la diverse locatii turistice din tara si cei care merg la mesele lungi si pline de mancare - la petrecerile organizate de partidele politice. E exact acelasi lucru! In aceste cazuri 'Bogatii' cersesc cu demnitate, iar 'saracii' ajung sa infunde puscaria pt ca au luat 20 de lei... Si tot saracii sunt condamnati si spurcati. Normal, nu? Tot eu, Ralux.


  4. Anonim Says:

    Sunt de acord cu Ralux, dar merg si mai departe si va atrag atentia ca vinovatii nu sunt cei saraci, principalii vinovati suntem noi restul - care nu avem nici o scuza ca nu mergem la vot. Daca lumea s-ar duce la vot cele cateva sute de voturi cumparate de la amarasteni cu 20 de lei si de la pensionari cu o masa calda nu ar mai avea nici o importanta si uite asa ar dispare si motivatia pentru acordarea de astfel de sume si vanarea alegatorilor amarati, care ar trebui sa fie cautati si ajutati in timpul mandatului nu in campania electorala.Voi nu aveti prieteni care NU merg la vot? Slava Domnului sunt multi! Culmea e ca tot ei fac gura mare cand e vorba de criticat -eu le voi cere buletinul, apoi vom continua discutia! Voi la cate scrutinuri ati participat? Numarati stampilele sau autocolantele! Eu din 2004 am 12 autocolante pe C.I. Altcineva? Sa va vad!Rusine!
    Provincialul


  5. Teo Says:

    @ Ralux
    Ai scris că "Nici sa ma razvratesc nu mai am puterea. De ce as face-o? Schimb eu sau altii ca mine ceva? NU.. in veci pururi!" Ăsta e fatalism!

    @ Provincialul
    Aşa este, principalii vinovaţi suntem noi! Că nu ne pasă, că nu ne mobilizăm, însă de lamentat şi de criticat...
    Eu pe C.I. am doar 2 autocolante pt. că mi-am schimbat C.I în februarie. Vechea era ticsită de cerculeţe. Mi-am propus ca şi în viitor să merg la vot. Dacă nu o să am cu cine vota, tot voi merge şi-mi voi anula votul. Măcar să nu mi-l fure altcineva!


toateBlogurile.ro