Despre vreme şi vremuri

"Se înmoaie vremea că s-au apucat cocoşii să cânte ziua" - cu afirmaţia asta m-a uimit zilele trecute bunică-mea. A avut perfectă dreptate, vremea s-a încălzit!
Femeie simplă, de la ţară, căreia i-a plăcut şcoala dar a urmat doar 7 clase pentru că părinţii n-au lăsat-o mai mult, bunica mea păstrează cu sfinţenie tradiţiile în care s-a născut şi a crescut.
Ea se bazează pe lucruri şi poveţe străvechi, fără să dea greş.
Am încercat să fac o comparaţie între ea şi mine.
Dacă mă interesează cum va fi vremea, aştept buletinul meteo sau caut în ziar/pe net. Informaţiile diferă de la sursă la sursă, aşa că nu de puţine ori vremea este exact pe dos decât e anunţată.
Bunică-mea se uită în jurul ei, citeşte semnele din natură şi ştie exact la ce să se aştepte.
Se pregăteşte pentru munca în grădină doar atunci când pământul dă de veste că e momentul potrivit; plantează diverse legume după un calendar nescris dar exact al naturii; dacă furnicile aleargă de ici-colo mai agitate decât de obicei, ştie că nu mai e nevoie să stropească în grădinuţă pentru că va ploua, etc.
Nu de puţine ori a câştigat mini-pariuri puse în casă în privinţa vremii, ba chiar a avut dreptate şi în prognozele mai lungi. Cum e posibil? Poate răspunsul este un amestec de simplitate, respect faţă de natură, pământ şi datini.
Păcat, aş zice; păcat că noi, generaţiile mai tinere, ne-am îndepărtat atât de mult de tradiţii şi de natură. Vâltoarea informaţională şi tehnologică ne-au subjugat iremediabil. Culmea: cu acordul nostru tacit sau nu!
toateBlogurile.ro