Restaurare.... altădată!

Mulţumesc. Vă mulţumesc sincer vouă celor care v-aţi implicat direct sau indirect în susţinerea Cetăţii Făgăraşului în campania "Restaurare" a Televiziune Române.
Nu a ieşit câştigătoare.
Sincer, mă îndoiesc că "marea câştigătoare" - Vila Elisabeta de la Băile Herculane a fost votată de mai multă lume decât Cetatea Făgăraşului sau Cetatea Sighişoarei. Chiar nu pot crede.
Dacă ar fi fost declarată câştigătoare Cetatea Sighişoarei nu mi-ar fi fost greu să accept; este un monument mai cunoscut, mai vizitat decât Cetatea Făgăraşului; ar fi avut o logică...
Dar Vila Elisabeta de la Herculane???????
Parcă prea e cusută cu aţă albă povestea asta.
Ştiu că TVR-ul nu se va sinchisi, dar eu chiar sunt curioasă cum arată de fapt statistica reală a SMS-urilor şi a apelurilor telefonice primite.
Tu, ipotetic privitor de TVR1 şi fără nicio legătură cu vreun monument, ai fi votat Vila Elisabeta din următoarea listă:

- Biserica de la Părhăuţi
- Cetatea dacică de la Bâtca Doamnei
- Cetatea Făgăraşului
- Cetatea Oradea
- Cetatea romană de la Adamclisi
- Cinematograful de la Băile Govora
- Linia ferată Oraviţa-Anina
- Observatorul Astronomic Popular din Bucureşti
- Turnurile Cetăţii Sighişoara şi zidul de incintă
- Vila Elisabeta de la Băile Herculane

Ei, ce zici? Ai fi votat Vila Elisabeta?
Mă gândeam eu....
15 Responses
  1. Lucian Ancu Says:

    Ce dai ca sa raspund ? ;)


  2. Teo Says:

    @ Lucian Ancu
    Te las să alegi între o clătită groasă şi o lalea! :))


  3. fylgia Says:

    ei bine da, eu am votat pentru vila elisabeta. am fost foarte incantata ca a prins finala si a fost prima mea optiune. eu cunosteam vila si povestea ei pentru ca am fost la herculane si eram in tema cu situatia. are potential turistic datorita povestii din spatele ei dar si cadrului geografic al zonei. un al doilea motiv pentru care am votat a fost ca era mai putin cunoscuta. monumentele mai cunoscute pot fi salvate accesand fonduri europene - acest motiv l-am auzit invocat de foarte multa in alegerea monumentului pe care l-au votat. iar daca te bazezi pe notorietate atunci ce sens mai avea finala? parhauti sau cinematograful de la govora puteau sa ramana linistite acasa si sa nu participe la finala nu? btw, pe langa vila am votat si pt adamclisi, parhauti si cinematograf.
    Alina


  4. Teo Says:

    @ fylgia
    Bravo. Probabil că au fost şi alţii care au votat ca tine, dar sunt sigură că cei mai mulţi s-au mobilizat din... mândrie locală - să-i zicem. Iar aceştia nu au fost puţini. Tu ai dat câte o şansă celor 4 monumente; mulţi au dat câte 10 - 20 de şanse unui singur monument.
    Dacă notorietatea nu ar fi avut nicio importanţă, campania de ce nu s-a axat doar pe monumente foarte puţin cunoscute?
    Sunt muuuulte semne de întrebare care apar tot mai des....


  5. Anonim Says:

    lasa draga ca aveti primar PNL sa renoveze, Consiliu Judetean PNL sa renoveze, si daca tot v-ati aliat cu PSD-ul, o sa va dea noul ministru bani sa renovati. Cetatea Fagarasului merita restaurata, dar ma dezgusta goana unora dupa frauda si manipulare...chiar nu poti accepta sa mai si pierzi?


  6. Teo Says:

    @ Anonim
    1) "dragă"? :)) Scuteşte-mă!
    2) "v-aţi aliat"? Noi cine? Eu şi blogul facem parte din vreun partid şi eu habar n-am?
    3) Dacă am susţinut Cetatea înseamnă că am făcut vreo fraudă sau am manipulat?
    4) Pot foarte bine accepta să pierd, dar motivat şi cinstit. De la începutul campaniei de restaurare am realizat forţa altor concurenţi (Sighisoara, Oradea, etc), dar am sperat într-o competiţie onestă.


  7. fylgia Says:

    Chestia cu mandria locala e oarecum de inteles in momentul in care supui publicului o astfel de problema. Criteriile de vot sunt foarte variate si e greu sa obtii un rezultat obiectiv. de altfel, cum ai putea sa definesti obiectivitatea in cazul de fata? sunt atatea monumente aflate intr-o stare grava de degradare incat o finala de genul celei de aseara te pune intr-o situatie ingrata. cel putin eu asa m-am simtit. si primul criteriu dupa care am considerat ca pot face o triere e cel pe care l-am enuntat mai sus. sighisoara ar trebui oricand sa poata accesa fonduri europene. pe de alta parte, o biserica precum cea de la parhauti, cu pictura de secol 16 [eu recunosc ca nu cunosteam biserica inainte de aceasta campanie]in niciun caz nu trebuie lasata de izbeliste. si atunci, cum votezi? si e clar ca intr-o asemenea situatie patriotismul local joaca un rol important. sunt curioasa cat timp ii ia tvr-ului sa publice rezultatele votingului. normal ar fi sa se spuna clar cate voturi au fost si cati bani s-au strans. dar pe langa problemele ridicate si semnele de intrebare existente eu prefer sa vad partea buna si anume ceva incepe sa se miste si la noi in directia aceasta. publicul este pus in fata unor dileme, este pus sa se gandeasca la patrimoniul tarii si acum avem speranta ca am salvat cel putin un monument. sper sa fie un inceput de bun augur.


  8. Teo Says:

    @ fylgia
    Să dea Dumnezeu. Poate e un început...


  9. Anonim Says:

    trec peste partea cu "draga", in rest...cand spun "v-ati aliat", ma refer la PNL pe care il sustii (si nu stiu cat de mult partidul pt ideologia sa, cat pe oamenii lui de la care primesti o "paine calda". Cine stie, cunoaste...) si cand spun manipulare si frauda, nu ma refer ca tu ai fi facut asta, ci ca ii vezi pe alti in stare numai de manipulare si frauda. daca castiga cetatea fagarasului, era toata competitia pe bune, dar pt ca nu a castigat, a fost aranjata. nu-i asa?


  10. Unknown Says:

    Da, pentru ca are numele fostei mele prietene :)

    Titus.


  11. Teo Says:

    @Anonim
    În primul rând mă întreb de ce rămâi în anonimat, dar...
    PNL, PSD, PD-L, PC, PRM, etc. sunt egale pentru mine, egale cu zero - în primul rând din cauza oamenilor care iau hotărârile în respectivele partide. Există însă şi excepţii. Faptul că sunt în echipa unei astfel de excepţii, nu mă face susţinătoare a membrului de partid. Respect omul în sine.
    În plus,o pâine caldă îmi asigur singură din mai multe locuri, după cum bine ştii, nu-i aşa?!
    Speram să câştige Cetatea Făgăraşului în urma mobilizării făgărăşenilor de pretutindeni, dar uite că n-a fost să fie.
    Nu zic c-a fost aranjată de la început treaba. Poate n-a fost, dar există o ipoteză cel puţin interesantă: dacă TVR-ul n-a reuşit să strângă banii decât pentru restaurarea unui monument mai mic? E doar o IPOTEZĂ!


  12. Teo Says:

    @ titus
    Frumos. Să-i spui şi domnişoarei/doamnei.


  13. Eliza Penciu Says:

    Imi pare foarte rau! Dar asta nu inseamna ca fagarasenii trebuie sa se opreasca din campanie....posibilitati de strangere de fonduri mai exista...Trebuie cautate si gasite modalitatile noi de finantare. Succes!


  14. Nicolae Anca Says:

    Se pare ca e mai important pentru multi sa aiba in ce viloace de lux sa isi astearna fundul decat sa aiba ce invata dintr-un monument istoric.

    Imi pare rau ca nu am castigat, chiar merita cetatea Fagarasului sa fie mai bine pusa in valoare!


  15. Teo Says:

    @Eliza
    Mulţumim. Cu urnitul din loc e mai greu!

    @Anckhiy
    Să sperăm totuşi că nu e prea târziu iar viitorul va fi mai bun pentru Cetate.


toateBlogurile.ro