Te simţi bătrân/ă?

'La 70 de ani m-am simţit pentru prima dată bătrână! La 69 de ani mi-am rupt un picior şi apoi mi-a fost greu să mă deplasez; aşa se face că prima dată m-am simţit bătrână la 70 de ani' - declara o bătrânică de... 90 de ani!
Un documentar de pe TVR Cultural m-a impresionat foarte mult. De fapt nu atât materialul cât oamenii pe care i-a prezentat.
Bătrânica de 90 de ani este o chinezoaică de pe o insulă unde oamenii trăiesc mai mult datorită hranei sănătoase şi a stilului lor de viaţă.
Ok, recunosc că m-a şocat, mai ales că nici la cei 90 de ani bătrânica nu stă cu mâinile în sân; îşi câştigă pâinea prin muncă zilnică, şi o face cu plăcere.
Chinezii au o altă conecepţie despre viaţă şi mai ales despre muncă, ştim asta, dar şi la 90 de ani să mergi la muncă? Şi asta nu e tot.
În acelaşi documentar a mai fost prezentată o altă chinezoaică ce are un mic magazin cu produse alimentare. Picioarele o necăjsc, în rest îşi vede de magazin. Are 102 ani.
Şi acum să revenim la oile noastre.
Cât de bătrâni ne simţim noi şi câţi ani avem?
Când suntem mici, abia aşteptăm să ne facem mari; când ajungem mari, abia aşteptăm să terminăm şcoala ca să începem să muncim; după câţiva ani de muncă, ne fuge gândul la concedii cât mai lungi, iar apoi la pensie; ajunşi la pensie... ?
Aşa cum fiecăruia îi este greu şi trece peste tot felul de obstacole, aşa şi chinezii au avut de îndurat la viaţa lor, deci nu se pune cum că d'aia muncesc toată viaţa.
Tu ce te vezi făcând peste 20-30-40 de ani?
toateBlogurile.ro