Un român...

Un român... cum puţini găseşti; şi-a iubit poporul cu disperare, dar a ştiut şi să-l critice; ne-a lăsat moştenire vorbe grele şi înţelepte. Printre multe fraze memorabile, Petre Ţuţea a spus:

"În faţa lui Dumnezeu, geniul e văr primar cu idiotul."

"Babele evlavioase merg la absolut rugându-se, iar filosoful trăncănind silogisme."

"Kant spunea că el e propriul său legiuitor şi stăpân. Lucru la care eu am făcut aşa: pârţ! Aşa e el legiuitor şi stăpân cum sunt eu popă în cartier.

"Nu e om, Kant. N-a reuşit să fie om cu toată subtilitatea lui. Iar badea Gheorghe, care se sincronizează cu clopotele de la biserică, e laureat al premiului Nobel pe lângă Kant."

"O babă murdară pe picioare, care stă în faţa icoanei Maicii Domnului în biserică, faţă de un laureat al premiului Nobel ateu - baba e om, iar laureatul premiului Nobel e dihor. Iar ca ateu, ăsta moare aşa, dihor."

"Am dorit dintotdeauna să fac o teză de doctorat cu tema "Aflarea în treabă ca metodă de lucru la români".

"La întrebările fundamentale ''de ce?'' şi ''în ce scop?'' aporetica rurală românească răspunde: ''d-aia''!"

"Când va dispărea ultimul ţăran din lume - la toate popoarele, vreau să spun - va dispărea şi ultimul om din specia om. Şi atunci or să apară maimuţe cu haine."

"Dumnezeu e român. Sau dacă nu, sunt împotriva lui."

"Un tâmpit mai mare ca mine nu există. Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi! De asta numai eu am fost în stare …. "- afirmaţia a fost făcută după alegerile din 20 mai 1990! Ţuţea a murit în decembrie ’91. Dacă ar mai fi trăit să prindă şi alte alegeri, probabil că şi-ar fi renegat rădăcinile!
toateBlogurile.ro