Avem prepeliţe

Ce-şi face omul cu mâna lui.... exact, lucru manual se numeşte.
N-am schimbat profilul "fermei" (despre care am mai scris aici şi aici) doar am adus întăriri serioase.
Fiindcă ne-au ieşit doar 20 de prepeliţe din ouăle puse în incubator, am zis că n-are rost să consumăm curentul degeaba cu ele (pentru necunoscători: prepeliţele au nevoie de căldură şi lumină 24 de ore ca să se dezovolte repede şi bine). Unde stau 20 de prepeliţe, pot sta încă vreo câteva zeci, ne-am zis noi. Aşa că ne-am întins antenuţele, am cercetat internetul şi am găsit pui de prepeliţă de vânzare.

Duminică la amiază ne-am urcat în maşină şi am luat drumul Clujului. După 4 ore şi ceva am ajuns la furnizoru' de prepeliţe. Avea vreo 2.000 de pui, aproximativ 800 de prepeliţe adulte şi 4.000 de ouă în incubatoare - o nimica toată! Să nu-ţi imaginezi că totul era la vreo fermă! Neah, toate înaripatele erau în cuşti speciale într-o cămăruţă de 2 m pe 4 m!

Am cumpărat 150 de pui de prepeliţă, iar 15 am primit bonus.
Buuuun, încărcăm marfa în 2 cutii şi.... hai înapoi acasă.
Acelaşi drum de 4 ore şi ceva a fost o adevărată "desfătare", mai ales după ce toată maşina s-a înmiresmat a prepeliţe. Deh, dânsele au stat pe scaunele din spate şi nu în portbagaj, că aveau nevoie de căldură.

Şi uite aşa, în miros de găinaţ de prepeliţă, am petrecut o minunată după-amiază de duminică, dar ce nu face un fermier serios? :))
Ajunşi acasă, am strămutat orătăniile într-o cutie mai spaţioasă. Interesant a fost că numărătoarea n-a mai dat 165 ci doar 162. Am uitat să-ţi spun că la un moment dat, pe drum, m-am trezit cu o prepeliţă la picioare! Cum a ajuns din cutia aflată pe locul din spate tocmai la picioarele copilotului? Habar n-am. Pe sus sigur n-a zburat!

Să revenim. Din 162 de prepeliţe cu câte am ajuns acasă, 2 au murit pe drum, ceea ce nu e mult. Apoi au început să pice ca lovite de mitralieră! Vreo 10 în următoarele 2-3 ore. În concluzie, bonusul s-a cam dus...
Nu contează, important este viitorul!

Aşadar, acum suntem şi mândrii proprietari a 170 de pui de prepeliţe. În principiu, peste vreo 5 săptămâni ar trebui să înceapă să facă ouă. S-o vedem şi p'asta! :))

Ştii cum arată 170 de pui de prepeliţă? Uite aşa:
4 Responses
  1. Lucian Ancu Says:

    Nu-mi da la matematica ... 162-10=170 ?


  2. Teo Says:

    @ Lucian Ancu
    :)) nepricepuţii la mate (printre care şi eu) nu ştiu să explice prea bine, dar datele problemei sunt următoarele:
    162 (cu atâtea prepeliţe am ajuns acasă) - 2 (au murit pe drum) - 10 (au murit în următoarele ore) + 20 (câte aveam din producţie proprie) = 170


  3. Anonim Says:

    daca e as fac custi la tara pentru prepelite se pot pune direct pe iarba ? sau trebuie special amenajat locul?


  4. Anonim Says:

    ce le dati de mincare de traesc ,deoarece ale mele mor din 36 au inceput sa muara dupa 3 saptamini ,le-am creat toate conditiile dar degeaba... din 70 de oua am avut 35 de puisori din care dupa doua saptamani au inceput sa moare pe rand de am ajuns l doar patru.


toateBlogurile.ro