La Paşti

Astăzi în sufragerie
Dormitau pe-o farfurie,
Necăjite şi mânjite,

Zece ouă înroşite.


Un ou alb, abia ouat,

Cu mirare le-a-ntrebat:

- Ce vă este, frăţioare
Ce vă doare?
Nu vă ninge, nu vă plouă,

Staţi gătite-n haină nouă,

Parcă, Dumnezeu mă ierte,

N-aţi fi ouă…
- Suntem fierte!

Zice-un ou rotund şi fraise
Lângă pasca cu orez.

Şi schimbându-şi brusc alura,
Toate-au început cu gura:

- Pân’ la urmă tot nu scap!
- Ne găteşte de paradă.

- Ne ciocneşte cap în cap
Şi ne zvârle coaja-n stradă…

- Ce ruşine !

- Ce dezastru !
- Preferam să fiu omletă!

- Eu, de m-ar fi dat la cloşcă,
Aş fi scos un pui albastru…
- Şi eu unul violet…
- Eu, mai bine-ar fi să tac:
Aşa galben sunt, că-mi vine
Să-mi închipui că pe mine

M-a ouat un cozonac !...


Recunoşti că e minunată poezia? Dacă mai ai un minut liber, reciteşte-o. Te va face din nou să zâmbeşti.
Topârceanu a gândit-o şi lustruit-o, aşa că lui să-i mulţumim.
Spor la vopsit ouăle!
2 Responses
  1. Ralux Says:

    Poezia asta îmi aduce aminte mereu de fratele meu, atunci când avea 4 ani.. Era o dulceață de copil recitând "poezia cu oole" :)
    Vă urez zile liniștite și calde. Și o întrebare - nu vinzi unul din iepurașii albi pe care îi ai? Mi-a promis și Alin că nu-l va mânca, deci..


  2. Teo Says:

    Mulţumesc de urări. Să dea Dumnezeu tuturor zile liniştite.
    Cât priveşte iepuraşul... deocamdată nu - mai trebuie să mă conving în privinţa lui Alin! :))


toateBlogurile.ro