Parada cetelor de feciori din Ţara Făgăraşului

Ediţia a IV-a a evenimentului a avut loc tot în ziua de Sf. Ion ca şi până acum.
Anul acesta au participat aproape 40 de cete şi fiecare a încercat să impresioneze. Au colindat, au jucat, şi-au prezentat costumele şi obiceiurile.
Mi-a fost drag să văd tineri îmbrăcaţi în costume populare. Am căutat însă exemplare cât mai autentice printre cei peste 600 de participanţi. Culmea, mi-a fost tare greu să găsesc.
Fetele erau fie cu părul vopsit, machiate destul de tare, cu 2-3 cercei într-o ureche, cu bijuterii fără legătură cu costumul popular, cu cizme cu toc, sau chiar erau încinse cu curele lăcuite! (drăguţele paradei pot fi văzute mai jos!)
Băieţii au fost mai aproape de spiritul tradiţional, exceptându-i pe cei cu cercei în urechi!
Parada cetelor s-a axat însă pe datini, costume şi colinde.

Unele cete au fost însoţite şi de câte o "capră" - personaj multicolor, îmbrăcat cu de toate după inspiraţia 'designerului vestimentar' local.
După cum scriam mai sus, am vrut să văd şi fete care să se potrivească cu costumul pe care îl purtau. Am găsit 4, dar asta nu înseamnă că numai atâtea au fost!Pe lângă fete, mi-au plăcut tare mult câteva "accesorii" şi bătrâneii cărora chiar li se potriveau costumele:
Aş zice că a fost un an bun în privinţa cetelor. În multe sate s-a reluat această tradiţie după o lungă perioadă, ceea ce e semn bun. La Parada cetelor au participat feciorii şi fetele din: Beclean, Bucium, Calbor, Cârţişoara, Cincşor, Comăna, Copăcel, Drăguş, Felmer, Galaţi, Gura Văii, Hârseni, Hurez, Ileni, Mândra, Mărgineni, Ohaba, Olteţ, Părău, Râuşor, Recea, Sâmbăta de Sus, Săsciori, Săvăstreni, Sebeş, Şercaia, Şercăiţa, Şinca Nouă, Şinca Veche, Ticuş, Toderiţa, Ucea de Sus, Vad, Veneţia de Jos, Viştea, Voievodeni.
3 Responses
  1. adrian Says:

    Pacat ca a fost asa de proasta organizarea incat pana si cei mai rabdatori au trecut de mai multe ori pe la localurile din preajma. A trecut ingrozitor de mult timp de la inceputul paradei pana la ultimul solidt de pe scena. Pana si cei mai induratori in ale foamei si setei au fost pusi la grea incercare, ca sa nu mai vorbim de cat a fost pus mitropolitul sa stea in picioare. Cine are urechi sa auda si cap sa bage pentru la anul.


  2. zarali Says:

    f faine imaginile:) preiau si eu cateva! detaliile sunt chiar fascinante...


  3. Teo Says:

    @Adrian
    Oricând e loc de mai bine, asta e clar!

    @Zarali
    Dă-mi de veste şi-ţi trimit originalele - mult mai bune calitativ.


toateBlogurile.ro