Vrei acasă la Moş Crăciun?

Vine Crăciunul, hop şi ofertele, hop şi concursurile.
Cum atragi clienţii pe criză? Momindu-i cu premii din cele mai cele. Şi pentru că mulţi îşi doresc să ajungă la Moşu' acasă... plouă cu concursuri/tombole care îl vor trimite pe câştigător în Laponia!

Hai s-o luăm invers că-i mai uşor: vrei să-l vizitezi pe Moşu?
- Cumpără produse Duracell şi trimite SMS....
sau
- Cumpără Gazeta Sporturilor şi Orăşelul Leneş, completează taloanele, participă la concurs...
sau
- Cumpără Cavit Junior, completează talonul, participă la tragerea la sorţi...
sau
- Citeşte Can-can, fă-ţi cont pe site, parcurge o distanţă virtuală...

Aşadar ai de unde alege, doar noroc să ai.

Ştiu, sună tare bine să te duci "acasă la Moş Crăciun", dar când ajungi acolo s-ar putea să te cam dezumfli.
Am fost în 2006, de Crăciun. Am stat o săptămână; a fost interesant şi enervant, iar unele aspecte au fost total inexplicabile.
Am fost cazaţi departe de vreun oraş, la un hotel de lângă o pârtie de schi. Super - noi nu schiem!
Mâncarea a fost spre bună, preponderent pe bază de carne de ren (ceva mai tare decât carnea de vită). Nu am reuşit însă să înţeleg de ce, fiind la Polul Nord, pe masă se puneau carafe cu apă, iar în apă înotau graţios CUBURILE DE GHEAŢĂ!!!!!!!????? Excelentă senzaţia de a bea apă ca gheaţa în toiul iernii!!!

Casa lui Moşu era o căbănuţă din lemn într-o pădurice; la câţi turişti ajung pe acolo, probabil că erau sute de căsuţe ale Moşului.
Înăuntru - frumos, rustic şi un Moş cu barbă mare. Toate bune şi frumoase până când deschidea gura! Pentru că Moşu' doar o "rupea" pe engleză, cei mai mulţi copii români n-au prea avut cum să comunice cu el (bilă neagră pentru agenţia de turism care, dacă tot a dus până în Laponia un avion plin de turişti, putea găsi un Moş care să vorbească româneşte!).
Fiică-mea (pe atunci avea 3 ani) a zis că-i cam prost Moşu' dacă nu ştie româneşte!!!

Şi cum totul trebuia să meargă ca pe bandă, fiecare familie avea la dispoziţie 5 minute ca să stea în casa Moşului, aşa că: intrat, hello-hello, făcut poze, dat un cadou copilului, ieşit!
Ah, să nu uit: m-am bucurat că era prea mic copilul ca să-şi dea seama că Moşu mirosea a băutură...

Altă zi, altă aventură: pe 26 decembrie am plecat în excursie în satul lui Moş Crăciun (altul decât cel de dinainte). La biroul Moşului stăteau la coadă zeci de turişti ca să facă poze cu el. Noi ne-am hotărât să ne plimbăm prin sat şi să revenim la birou ceva mai târziu, în speranţa că nu va mai fi aşa multă lume. Când ne-am întors, ia-l pe Moşu de unde nu-i! Un ajutor de-al lui ne spune că nu se mai pot face poze pentru că Moşul... şi-a încheiat programul!!!!
Hă??????????
Da, Moşul are program până la 18!
Era 18:03! Eram în satul lui Moş Crăciun... era a doua zi de Crăciun... era plin de turişti. Moşul a avut program până la 18!!!!

Ei da, dragii mei, şi ca totul să fie încununat de succes, excursia în Laponia s-a nimerit să fie într-un an cu o iarnă total atipică. Adică: dacă în alţi ani ningea la greu şi se făceau tuneluri de zăpadă chiar şi pe trotuare, în 2006 stratul de zăpadă era de o palmă! Bine că măcar era zăpadă!

Ce m-a afectat/enervat cel mai tare pe mine a fost "programul de lumină": afară se lumina la ora 10 dimineaţa şi se întuneca la ora 14! Teribil de debusolant pentru cei neobişnuiţi cu asemenea program. Şi asta nu e tot! Prima rază de soare am zărit-o după vreo 4 zile, că în rest a fost tot înnorat.

Ca să nu fiu doar cârcotaşă, hai să zic c-a fost interesant per ansamblu.
Am mai fost la pescuit la copcă - evident că nu s-a prins niciun peşte; ne-am plimbat cu sania trasă de reni - noi am nimerit unul mai hăbăuc care nu vroia de nicio culoare să meargă în rând după ceilalţi ci doar în zig-zag, dar ne-am distrat; în ajun de Crăciun ne-am ales singuri bradul din pădure pe care apoi să-l împodobim (asta se traduce prin: ne-am dus în pădure şi am luat un brad deja tăiat şi fixat în suport de lemn), am vizitat o crescătorie de husky (cam răpciugoşi după părerea mea).

Dar să lăsăm şi imaginile să vorbească:
Hotelul:
Casa lui Moş Crăciun:
Prin pădure, după brazi:
"recolta":
Crescătoria de husky:
Sanie cu... zugă-reni
Bidiviul nostru hăbăuc:
Satul lui Moş Crăciun:
biroul Moşului:
Poşta magică:
La săniuş prin sat:
Nişte hidoşi, tot în sat:
Pescuitul la copcă
La săniuş pe lac:
Eschimosul nebun care i-a distrat pe turişti în ajunul plecării:
toateBlogurile.ro