Leul

Au trecut 5 ani de la denominarea leului românesc! Da, da, se întâmpla în iulie 2005 când 10.000 lei vechi deveneau 1 leu nou.
Carevasăzică 5 ani...

Nu ştiu alţii cum sunt, dar eu şi acum socotesc câteodată în banii vechi; mi-e mai la îndemână, parcă îmi dau mai bine seama cât înseamnă o sumă când o evaluez în mii/milioane decât în zeci/sute de lei.

Cu toate sforţările BNR-ului de a ne informa, trecerea la leul nou încă nu s-a încheiat (în plan perceptual) .
Mai ştii că o perioadă destul de lungă preţurile în magazine erau afişate în lei vechi şi lei noi? Mai ştii cele n-şpe mii de afişe cu şi despre leul vechi şi leul nou? Mai ştii că bancnotele vechi au putut fi folosite până la finalul lui 2006?
Şi totuşi mulţi nu ne-am lecuit de leul vechi. Ce să faci, dom'le, mia-i mie şi leul... leu!
2 Responses
  1. da. si eu la fel. habar n-am care e valoarea a 100 de lei. dar cand zici un milion se schimba datele problemei... totusi nu mai e ca la inceput, m-am mai obisnuit. dar tot nu le pot percepe valoarea. la fel e, vad si la italieni. ei au schimbat lira cu euro inaintea noastra si inca se mai invoca "vechile lire" cum zic ei... greu deci cu obisnuinta si cu santurile de pe creier. nice post!


  2. Teo Says:

    @ Cippy (Anti-Plicti)
    Thank's. Da, aşa e, şanţurile...


toateBlogurile.ro