Ia reclama, neamule

Nu ne plac, nu le vrem, dar - aplicând vorbele lui Lăpuşneanu - ele ne vor şi se ţin scai de noi. RECLAMELE. Că sunt pe stâlpi, pe blocuri, în ziare, la TV sau radio, că ne invadează căsuţele de e-mail sau se îngrămădesc pe site-uri, tot reclame se numesc şi tot enervante sunt - cele mai multe. Mai scapă şi câte una inteligentă sau haioasă, dar mai rar. Iar noi le înghiţim, că nu prea avem alte variante (televizorul şi radioul le închidem, ziare nu citim, dar pe stradă tot mergem, deci nu scăpăm de văzut reclame). Aşa stând lucrurile, eu am început să vânez greşelile şi gafele făcute de copywriter şi art director - pe româneşte de cei care creează reclamele. Exemple sunt la tot pasul, trebuie doar descoperite. Cât priveşte ce se vede la TV, iată câteva spoturi care o cam fac lată!

Când mergem să urmărim un dansator de flamenco, luăm cu noi sticla de detergent Perwoll, nu-i aşa? La fel şi cucoana de mai jos, chiar mama dansatorului. (aici reclama e în limba engleză, dar pentru TV-urile din România a fost tradusă corespunzător)

Eh, să mergem mai departe... cu o reclamă autohtonă care distruge vechiul obicei de a-ţi întâmpina oaspeţii cu ceva bun. Mă rog, să nu fie chiar tradiţionalele pâine cu sare, dar măcar o prăjiturică, o felie de cozonac, ceva... Ei aş! Să luăm aminte că oaspeţii (aici chiar fiica gazdei) se întâmpină cu sticla de înălbitor ACE!

Următoarea reclamă face parte dintr-o serie dedicată tot unui detergent (apropo aţi observat câte reclame la detergenţi sunt pe piaţă? Muuuuuulte!). Oricât aş apreacia-o pe Magda Catone ca actriţă, mi-e greu să înţeleg cum de a fost de acord cu scenariul reclamei: să te duci tu cu sacu' de Bonux la citirea testamentului....

Gata cu detergenţii pentru acum, trecem la mâncare. Gogoaşa servită de reclama următoare e mai puţin vizibilă, dar... Arătaţi-mi şi mie puştiul de câţiva anişori căruia să-i treacă supărarea/plictiseala când mama îi aduce o supă/ciorbă cu legume - şi acelea din plic!!!

Ultimele două reclame sunt favoritele.
Printr-un spot făcut de străini şi doar tradus de ai noştri, mesajul unui spray de baie vrea să fie ceva de genul că e bine să-l ai în casă. Ce-a ieşit? Un râsu-plânsu care ne trimite copilul la vecini să facă caca dacă noi nu avem spray-ul sau îi aduce pe copiii din vecini în baia noastră dacă noi avem spray-ul iar vecinii nu!

Şi acum... cireaşa de pe tort, doamnelor şi domnilor: Jacobs Kronung. O cafea bună (părerea mea), dar cu un spot foarte neinspirat pe plaiuri mioritice. Făcută de alţii şi tradusă de români, reclama e absolut normală pentru un neamţ, să zicem. Pentru noi însă - nici o şansă. Păi arătaţi-mi mie pe românul acela familist care-i oferă o ceaşcă cu cafea flăcăului suprins în baie cu fiică-sa.

4 Responses
  1. Arlyio Says:

    Fie criza crizelor ca de astea nu ducem lipsa.


  2. Anonim Says:

    Niciodata nu mi-a placut reclama asta de la jacob's si intotdeauna am criticat-o. ma bucur ca nu sunt singura (oricum nu sunt, dar macar vad ca mai este cineva de aceeasi parere). Ce cauta fata cu baiatul in baie? Cum de baiatul a dormit la ea, fara ca tatal sa stie? Si care e legatura dintre cafea si aceasta situatie? Poate pentru a-l calma pe tata. Iar in contextul de fata, nicio cafea, sau alt produs, nu l-ar fi putut calma (ma refer la tatii din Romania).


  3. zarali Says:

    fain post ...


  4. Noi2 Says:

    He he..
    Dar despre reclama Colgate,cu dentistul care-si face aparitia in aeroport,ce parere aveti? Ce intrebare:'"Mergeti in vacanta? Dar dintii dumneavoastra ?".....ei poate raman acasa..


toateBlogurile.ro