Da, m-am descurcat...

Zilele trecute, coborând din maşină, am auzit fără să vreau cuvintele unei mame care discuta la telefon cu fiul ei. Nu ştiu cine era femeia şi, până la urmă, nici nu contează; sunt atâtea altele care fac la fel...

"...da, da, puiule. Ţi-am pus 10 milioane în plic pentru gazdă şi cantină. Îţi mai rămân şi ţie ceva bani...

Da, m-am descurcat. Am făcut un CAR, văd eu cum o să plătesc...
Vezi că ţi-am pus şi nişte chifteluţe şi pantalonii groşi..."

Continuarea n-am mai auzit-o pentru că femeia se îndepărta. Câteva clipe am rămas totuşi pe loc uitându-mă după ea. Îmbrăcată simplu, femeia ducea o geantă pe un cărucior de bagaje, îndreptându-se spre gară. Probabil că trimitea copilului geanta prin vreo cunoştinţă sau prin conductorul de pe tren.

Mi-au rămas în minte cuvinte ei: Da, m-am descurcat. Am făcut un CAR, văd eu cum o să plătesc...Da, aşa e mama... se sacrifică, face şi desface cum numai ea ştie şi în aşa fel încât să-i fie bine copilului...
Sper ca acea mamă şi toate celelalte să-şi vadă copiii sănătoşi şi realizaţi pentru că este singura răsplată pe care şi-o doresc. Iar copiii... poate vor spune într-o zi "Sărut-mâna, mamă, şi mulţumesc pentru tot ce ai făcut pentru mine". Poate...
8 Responses
  1. Anonim Says:

    Ori ca sarbatorile acestea ma fac mai sensibila, ori ca aceasta intamplare pe care ai scris-o ma impresioneaza tare.....oricum ar fi mi-au dat lacrrimile.....si m-ai facut sa ma gandesc si la saraca mama care nu stie cum sa mai faca sa ne fie bine la toti....super Teo


  2. Teo Says:

    @Anonim
    Mulţumesc. Eu doar am relatat o întâmplare reală, simplă şi extrem de emoţionantă.
    Cuvintele femeii m-au făcut şi pe mine să mă cutremur.


  3. Lucian Ancu Says:

    Nu stiu cati ani baiatul. Insa comparativ cu ce se intampla in alte tari acest "ajutor" e impins pana prea tarziu in Romania. Din pacate per ansamblu o asemenea atitudine nu e constructiva pentru societate.


  4. Teo Says:

    @Lucian Ancu
    Ai dreptate, oarecum. Ar trebui să învăţăm să ne descurcăm singuri mai devreme - corect; pe de altă parte, privind relaţiile familiale mai degrabă reci ale occidentalilor... parcă nici aşa nu-i bine.
    Cert este însă un lucru, oriunde pe lumea asta, cele mai multe mame sunt în stare de nişte sacrificii inimaginabile.


  5. Nicolae Anca Says:

    Eu nu sper decat ca acel copil sa stie sa aprecieze eforturile parintilor. Cunosc destule cazuri de copii care trag sfori si parintii saracii...
    Doamne ajuta, la toata lumea!


  6. TzatzaDeSB Says:

    da...trist articol si asta pentru ca este real iar intamplarea nu este unicat.
    lucian, ai dreptate intr-o oarecare masura insa trebuie tinut cont si de faptul ca in "alte tari" contextul economic ii permite parintelui o relaxare psihica.tanarul nu risca sa munceasca pe un maxim de 150/luna de euro sau $ in timp ce numai cheltuielile utilitare ajung la 300.asta daca tanarul este natang si nu poate...
    oricum sirul povestirii ma duce cu gandul la o mama care avea copilul undeva la studii in alt oras.


  7. Lucian Ancu Says:

    @Teo: de acord cu tine. Dar nici asa calde cum vad unele relatii de pe aici ;) (gata, pot spune aici ca sunt in zona )

    @TzatzaDeSB: 1) in "alte tari" nu toate sunt roz. Raportul salariu cheltuieli utilitare e cam la fel de prost si pe acolo de multe ori. Majoritatea pentru a se intretine la facultate au un credit de studii.

    2) si acolo, si aici ... sunt multe meserii extrem de banoase pentru care nici macar nu trebuie sa mergi la facultate.


  8. Teo Says:

    @Anckhiy şi TzatzaDeSB
    Şi eu sper ca fiul acela să preţuiască eforturile mamei, mai ales că femeia părea trup şi suflet dedicată copilului.

    @ Lucian Ancu
    1.Bine ai revenit acasă; să-ţi priască şederea.
    2.Poate era la liceu...


toateBlogurile.ro