Otravă?

Ieri m-am panicat. Poate am exagerat, dar când am realizat că aş putea ţine otrava în apropierea copiilor, mi-a stat inima în loc.
Am primit următorul mail:

Pentru cei care nu ştiu, planta din fotografie (numită Dumb Cane în engleză – adică trestie de zahăr sălbatică) este extrem de otrăvitoare. Este o otravă mortală mai ales pentru copii; poate ucide un copil în mai puţin de un minut şi un adult în 15 minute.
Dacă o atingi întâmplător, ai grijă mare să să nu-ţi atingi apoi ochii deoarece poate provoca orbire parţială sau permanentă.
Atenţie mare, mai ales pentru că se găseşte în multe locuri ca plantă ornamentală! Planta este foarte comună în case, grădini, parcuri şi birouri (ca plantă de interior şi exterior).
Frunza plantei provoacă mâncărimi în cazul în care seva sa atinge pielea.
Trestia de zahăr sălbatică este una dintre plantele periculoase, dar mai sunt şi altele, cu aceleaşi caracteristici ale coloritului. Detalii despre Dumb Cane şi aici sau aici.

Planta se găsea şi la mine acasă. Până ieri doar. Fără să stau pe gânduri, am aruncat-o la gunoi.
Am exagerat?
2 Responses
  1. Anonim Says:

    daca primul link pe care l-ai dat vb despre aceeasi planta despre care spui tu aici, nu mi se pare ca ar fi chiar asa...nu stiu de unde ai luat informatiile, dar nu cred ca e cazul sa ne panica. repet planta din primul link e aceeasi cu ce spui tu.


  2. alina Says:

    eu nu cred k ai exagerat.seva e foarte toxica si pt adulti, cu siguranta copiii si animalele reactioneaza si mai rau. o alta denumire e aceea de diffenbachia si imi pare o planta frumoasa. Unii o iubesc mult, atat de mult incat o si mesteca. si regreta desigur. http://forum.softpedia.com/lofiversion/index.php/t264110.html
    teo, la gunoi e numai bine. ali


toateBlogurile.ro