Lecţie de chimie

Înainte de toate, vreau să subliniez că pentru mine, în şcoală, chimia a fost una dintre cele mai îngrozitoare limbi străine. Şi aşa a rămas. Imposibile au fost atât profesoara cât şi materia, în aceeaşi ordine. Dar vremurile au trecut...
După lecţia de chimie aplicată de zilele trecute, m-am întrebat însă de ce nu se fac mai multe experimente în şcoli în cadrul orelor? După umila mea părere, sunt muuuuult mai atrăgătoare pentru elevi decât teoria fadă, plus că informaţiile se fixează mai bine în cap şi pentru o perioadă mai lungă.
Mai trebuie doar să vrei să ieşi din comoditatea teoriei...

Dar să revenim la lecţia mea de chimie.
Ca tot omul, pe timp de iarna am pus pe calorifere câte un vas cu apă pentru umidificarea camerei. Suportul - din metal, cilindric, frumuşel cât de cât.
Din diverse surse aflu că n-ar strica, mai ales în camera copiilor, să pun şi nişte sare în apă pentru a avea un mini-efect de salină.
Pentru că tot aveam nişte sare pentru aerosoli de la Praid, am pus din respectiva sare. Că am pus prea multă (eu zic că nu), c-a fost materialul slab, că aşa era normal să se întâmple - habar n-am răspunsul la aceste întrebări. Cert este că m-am trezit cu suportul corodat de sare!
Uite aşa:
Varianta cu fisura în suport pică deoarece mi s-a întâmplat la fiecare suport (adică la 4).
Concluzie: metal+apă+sare+căldură=corodarea metalului (o lecţie cât toate orele de chimie din şcoală!)
toateBlogurile.ro