Aruncatul în strai - obicei la Lisa

De când mă ştiu, am trăit în zona Făgăraş-Braşov-Sibiu şi totuşi n-am aflat de obiceiul cu aruncatul în ţol (ok, păstrez 5 minute de ruşine). Eu ştiam de ţol, dar se pare că e strai...
Dar, vorba înţeleaptă spune că mai bine mai târziu decât niciodată, aşa că... am aflat la Festivalul Cetelor din Ţara Făgăraşului.
În ce constă aruncatul ăsta?
Pe cât de simplu, pe atât de spectaculos: cetaşii împreună cu cei mai mai vânjoşi săteni întind o pătură (ţolul/straiul) apoi o prind cu mâinile pe margini. O persoană (băiat sau fată, nu contează) se pune pe respectiva pătură şi este aruncată în aer în uralele celor prezenţi.
Aruncatul în strai arată cam aşa:
1) un băiat
2) o fată:
3) un dolofan ;))
2 Responses
  1. Anonim Says:

    tin se te informez ca e vorba de un strai nu de un ţol.Si chiar conteaza cine se arunca in acel strai pentru prima data.Si este un baiat nu o fata.Cine vrea sa se dea dupa ce se termina cu cetasii...aici chiar nu are importanta.Poate fi oricine...chiar si o fata.


  2. Teo Says:

    Merci de informaţii; sunt folositoare :)


toateBlogurile.ro