'Pas' la Alexandru

Final de an şcolar. Florăriile şi florăresele sunt la mare căutare, prin curţile şcolilor se fac probe de sunet, se repetă discursuri, se fac planuri pentru vacanţa mare.
Forfota asta mi-a adus aminte de un moment haios din 2003.
Era tot final de an şcolar, aceleaşi pregătiri, aceeaşi atmosferă. Eu - însărcinată în luna a 6-a şi foarte doritoare să-mi numesc bebeluşul Alexandru sau Alexandra pentru că-mi plăcea foarte tare numele acesta.
Ziua festivităţilor de încheiere a anului şcolar m-a prins pe acasă, în pat, la televizor. Fiind o zi călduroasă, geamul camerei era deschis, aşa că am putut auzi tot ce s-a întâmplat în curtea şcolii din apropiere.
Începe premierea elevilor cu rezultate bune; de la clasa întâi până la clasa a opta se dau o grămadă premii şi menţiuni:
- clasa I A:
premiul I - elevul Alexandru X, elevul Y şi elevul Z
premiul II - elevul A şi eleva Alexandra B
premiul III - eleva Alexandra C şi elevul Alexandru D
menţiunea I - ..., ..., ...
menţiunea a II-a - elevul Alexandru T, ..., ...
menţiunea a III-a - ..., ..., eleva Alexandra V

Şi tot aşa la clasele I B, I C, a II-a A, a II-a B, a II-a C până la a VIII-a, inclusiv. Nu era clasă în care să nu fie măcar doi copii cu numele Alexandru/Alexandra.
Auzind cum stau lucrurile, am hotărât: niciunul dintre copiii mei nu va purta numele ăsta, oricât de mult mi-ar fi plăcut. Never. Asta pe principiul 'oricât de dulce e mierea, tot dezgustă pe cel ce prea multă miere gustă'.

1 Response
  1. Arlyio Says:

    Stii ce concluzie am tras eu? Ca numele acesta e norocos si atrage premiile. ;)) Eu zic ca era bine, totusi, ca cel de-al doilea nume sa fie Alexandru/Alexandra. ;))


toateBlogurile.ro